UWAGA!!!

UWAGA !!!
ZAWIESZAMY DZIAŁALNOŚĆ BLOGA

piątek, 11 stycznia 2013

Precz z blogowym plagiatem!

Witajcie, 
Dowiedziałam się przypadkiem, że Candy i rozdania został bezczelnie splagiatowany! 

To ewidentny plagiat - taki, że gdy ktoś wejdzie, może pomyśleć że jest u mnie, że zmieniłam tylko kolor tła i baner (no i ilość postów się skurczyła). Cały układ, szablon, zakładki, adres bloga, adres maila, sposób etykietowania, formułka w stopce itd. ma wszystko w tej samej konwencji - została podrobiona cała moja formuła! Spójrzcie, też macie deja vu?







Autorka bloga otrzymała ode mnie maila z prośbą/ostrzeżeniem o usunięcie plagiatu z terminem do wczoraj (czwartku, 10 stycznia 2012). Nie zrobiła tego, nie odpowiedziała, więc tak jak jej obiecałam nagłaśniam sprawę. Uważam, że tego typu postępowanie należy piętnować! Komuś nie chce się nawet pomyśleć, by utworzyć inną formułę!

Zastanawiałam, się czy podawać jego nazwę? Czy nie zrobię mu tym sposobem reklamy? Ale ten blog  jest dopiero na początku i mam nadzieję, że solidarność blogerów go zbojkotuje!
Poza tym obserwując zapał autora - 7 postów od 27 grudnia, w tym 1 w styczniu, myślę że długo nie podziała!

W internecie funkcjonują blogi zbierające rozdania blogowe (choć mój blog powstał jako pierwszy i jest największym, najczęściej aktualizowanym tego typu blogiem), ale są to blogi znacząco różniące się od mojego. Często to blogi tylko na czyjś użytek, służący do wygrywania konkursów (pomijam fakt, że blogów bez treści, a dla kolekcjonowania banerków nie popieram, ale to szczegół). 

Podkreślam, nie boję się konkurencji, ale nie pozwolę na papugowanie całościowego mojego pomysłu! 

Osobiście z plagiatem spotykam się pierwszy raz. Jeśli macie doświadczenie w tym temacie, bardzo Was proszę o porady, linki, co można jeszcze z tą sprawą zrobić? 
Mogę liczyć na Wasze wsparcie?


34 komentarze:

  1. moim zdaniem niepotrzebnie się przejmujesz, dlatego, że tego małego bloga na pewno nikt nie zauważy nawet, tym bardziej, że jest tak rzadko aktualnizowany

    OdpowiedzUsuń
  2. Równiez jestem przeciw!Nawet tego kogos nie stac na stworzenie swojego orginalnego bloga tylko kopiuje...mnie rowniez było by przykro na Twoim miejscu ale nie przejmuj sie napewno niedlugo zniknie bo nikt nie bedzie nim zainteresowany.. głowa do gory:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam kilka razy do czynienia z plagiatem - co prawda nie samego bloga, ale postów i grafik, więc szczerze Ci współczuję. Tamten blog jest praktycznie nieznany, więc radzę ci się nim nie przejmować. Możesz zgłosić nadużycie do administratorów blogera, to usuną podróbkę Twojego bloga, albo przynajmniej wyślą ostrzeżenie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ninawidze kopiowania w kazdym sensie naglasniaj ile dasz rade

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nie widzę żadnego podobieństwa, zapytałam kilka osób w domu i też nikt nie widzi...

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiele osób ma podobne szablony nic w tym złego...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tyle, że ten blog jest wystylizowany na mój!

      Usuń
    2. Jestem przeciwna plagiatom, ale tutaj również plagiatu nie widzę.

      Usuń
    3. Również plagiatu nie widzę.

      Usuń
    4. Również nie widzę, ale wiem że dobry "szum" w okół siebie każdy bloger zrobić musi chociaż raz w swojej karierze. Ja przerobiłam Lancrone i mi starczy :)

      Usuń
    5. Otóż to - to jest bardzo popularny szablon, proponowany przez Blogera od razu przy zakładaniu bloga. Ja podobienstwa wiekszego nie widze :)

      Usuń
  7. Jestem przeciwna plagiatom wszelkiego rodzaju! Takie zachowanie jest poniżej krytyki, brak szacunku dla autora oraz innych osób, które mogą czytać bloga/artykuł/ cokolowiek.

    OdpowiedzUsuń
  8. A mi się wydaje, że podobieństwo jednak jest, i to spore. Czasami mi się zdarza wpaść na jakiś pomysł a przeszukując sieć stwierdzam, że niestety ktoś już coś takiego wymyślił, czasami tak się zdarza ale zawsze wklejam linki albo pisze, że ktoś już coś takiego wymyślił, jednak to zawsze wygląda inaczej. W końcu pomysł na coś to dobro niematerialne, tak samo cenne jak to materialne, jak nie bardziej;)
    Zresztą, po co powielać świetne rzeczy?
    Nie przejmuj się, zło wraca do zła a dobro do dobra:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kochana nie potrzebnie podałaś nazwę bloga, to dla niej reklama, a zresztą i ciebie ładniej i ciekawiej, więc nie masz się czym przejmować.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dla mnie również plagiat to za dużo powiedziane, tak jakby każdy z kolejnych kosmetycznych blogów był plagiatem poprzedniego, i lepiej usuń linka bo na razie nie widzę żadnych negatywnych komentarzy na "plagiacie" a nabijasz jej wyświetleń, lub jemu ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pisałaś do osób odpowiedzialnych za blogspota? oni powinni się zająć tą sprawą skoro dziewczyna nie reaguje na Twoje wiadomości ale jeszcze warto by było gdzieś napisać w nagłówku np. że nie wyrażasz zgody na kopiowanie wyglądu strony itd

    OdpowiedzUsuń
  12. ja mam bloga z tutorialami do bloga i mój pomysł też ktoś ogapił. samo życie ;)
    jak chcesz mieć unikalny wygląd zapraszam do mnie, zrobię ci szablon niepowtarzalny w wyglądzie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uważam, ze nie masz czym się przyjmować, my obserwujemy Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam na mój konkurs ;) - http://dobredlaurody.blogspot.com/2013/01/1-roczek-konkurs-urodzinowy.html

      Usuń
  14. Co za bezczelność ! ale nie martw i tak wszyscy są z tobą i na pewno tego nie zmienimy ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Hmm.. to tak jak ja bym miała pozwać wszystkie blogerki lifestylowe, że też są lifestylowe. Macie zupełnie dwa różne szablony. Korzystacie widzę, że obydwie z darmowych szblonów blogspota także nie dziw się że kogoś strona może być łudząco podobna do Twojej. Co do treści - no tak dziewczyna pisze o konkursach. To ja pisząc o kosmetykach wysokopółkowych ze 2 mce temu miała bym się przejmować moją koleżanką która też o nich pisze? Bywa, życie. Ja bym sobie dała spokój a nie nabijała jej wyświetleń :) powodzenia ! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. hmm tak to już w życiu bywa ale nie przejmuj się ;D

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie dziwię Ci się, ja bym była wściekła...
    Tamten blog widać , że i tak umiera naturalnie, bo kto tam będzie zaglądał jak posty z jednym rozdaniem czy konkiem co tydzień są.
    U Ciebie wszystko na bieżąco i będziemy z Tobą :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Myślę, że nie powinnaś się przejmować aż tak. Wybór szablonów etc. jest dość mały. A poza tym to poniekąd komplement , że ktoś Cię podrabia. I myślę, że nie ona jedna ;PPP

    OdpowiedzUsuń
  19. wiem, co to za blog osóbka zaprosiła mnie tam, żebym ogłosiła swoje Candy powiem szczerze, nawet nie pomyślałam, że może być to plagiat ! po prostu polubiłam i tyle, ale kochana nie przejmuj się tym naprawdę. Twój blog jest ceniony, odwiedzany przez wielu ludzi !:) I na moim 1 miejscu jeśli chodzi o obwieszczanie swoich Candy jak i branie udziału w innych. Jesteś nie do pobicia !:) Trzymaj się ciepło !:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie uważam, że to plagiat.
    To tak jakbym ja była zła na wszystkie inne blogerki kosmetyczne, że są kosmetyczne i piszą recenzje.
    Plagiat jest wtedy, gdy ktoś kopiuje czyjąś pracę i podpisuje swoim nazwiskiem. Musiało by być wszystko skopiowane. Samo podobieństwo tematyczne to nie plagiat.

    OdpowiedzUsuń
  21. przesadza aby wypromować swego bloga!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że mój blog jest bez tego dobrze wypromowany -> nie taki był cel!

      Usuń
  22. Zazdrość mozgi lasuje. Dobrze, że nazwałaś rzecz po imieniu. Niech się ogarnie ktoś.

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie widzę plagiatu, podobieństwo jest - ze względu na tematykę. Wyluzuj, masz dużo fanów i oni raczej nie znikną przez jakiśtam nowy blog, tak długo jak długo będziesz dodawać nowe wpisy.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za Twój komentarz :)